пʼятницю, 30 жовтня 2015 р.

Інтегрована робота психолога, музичного керівника та вихователя дошкільного навчального закладу


29 жовтня 2015 року в Смолінському ДНЗ "Ромашка" відбувся спільний семінар музичних керівників та психологів дошкільних навчальних закладів з проблеми "Інтегрована робота психолога, музичного керівника та вихователя".

 


Увазі учасників семінару було представлено заняття з логоритміки на тему "Казка осіннього листячка" в молодшій групі. Психолог, вихователь та музичний керівник поставили за мету розвивати у дітей позитивне емоційне відношення до навколишнього; удосконалювати психофізичні функції малят, сприяти їх емоційному комунікативному розвитку; активізувати вищу психічну дівяльність дітей засобами розвитку зорової та слухової уваги; тренувати різні види пам'яті малюків; виховувати відчуття ритму; нормалізувати та регулювати темп вимовляння, поєднуючи мову з рухом; вчити дітей рухатись під музику.

Під час обговорення музичний керівник та психолог представили для ознайомлення план проведення занять з логоритміки. Як з'ясувалося, лише в двох дитячих садках музичні керівники в своїй практиці використовують окремі елементи логоритміки. Для решти цей вид роботи з дітьми виявився інноваційним, проте дуже цікавим, а тому  в подальшому вони обов'язково будуть використовувати логоритміку в роботі з малюками. 
Про завдання музичного виховання з музкерівниками говорила методист РМК Шведенко Л.О. Зокрема, було наголошено на потребі:
- виховувати любов та інтерес до музики;
- збагачувати музичні здібності дітей, ознайомлюючи їх з різними музичними творами;
- ознайомлювати дітей з найпростішими музичними поняттями; 
- розвивати навички слухання музики, співу, музично-ритмічного руху, гри на дитячих музичних інструментах;
- розвивати елементарну чутливість, сенсорні здібності, відчуття ритму;
- формувати співочий голос і виразність рухів;
- прищеплювати елементарні співочі та рухові навички;
- розвивати творчу активність у відтворенні характерних образів у іграх, хороводах та ін.
Особливу увагу Людмила Олександрівна звернула на співпрацю музичного керівника дошкільного закладу з батьками вихованців. Така співпраця необхідна для того, щоб спільними зусиллями виховувати дітей вдома і в дитячому садку. А для цього слід подолати педагогічну та психологічну неосвіченість батьків. Така спільна робота дасть змогу кожній сім'ї взяти правильний напрям у вихованні дитини, вихованні любові до музики, розвитку їх естетичних смаків та вподобань.
Методист РМК Привалова Л.В. звернула увагу як музичних керівників, так і психологів ДНЗ на доцільність використання психогімнастики в роботі з дітьми. Оскільки заняття з її використанням за своєю структурою необтяжливі, цікаві та, окрім того, мають великий вплив на розвиток малюків, Лариса Володимирівна порекомендувала використовувати елементи психогімнастики на будь-яких етапах занять з дошкільниками. Завдяки психогімнастичним вправам діти матимуть змогу подолати бар'єри у спілкуванні, краще зрозуміти себе та інших, навчаться знімати психічне напруження, набудуть можливість самовираження.
Про виховання емоційної культури дітей на музичних заняттях, включаючи рухову активність дітей, вела мову керівник методичного об'єднання музичних керівників ДНЗ Сідлецька Н.А.
Перед колегами з доповіддю "Музика - дієвий інструмент психокорекції розвитку внутрішнього світу дітей" виступила музичний керівник Смолінського ДНЗ "Ромашка" Шталько О.П. 
Практичний психолог Смолінського ДНЗ № 3 "Ромашка" Король О.А. провела для присутніх консультацію на тему "Психогімнастика, в якій музика є дієвим засобом психокорекції особистості", під час якої ознайомила присутніх з курсом спеціальних занять (етюдів, вправ, ігор), спрямованих на розвиток і корекцію різних сторін особистості дитини.  Зокрема, Олена Анатоліївна наголосила, що одним із важливих аспектів є розвиток виразності рухів, які можна визначити як характерні моторні реакції, що включають міміку, жести, пантоміму.  Для закріплення цих понять Король О.А. провела для учасників семінару вправи  "Мовчазна розмова" та "Хто що любить".  
Психологом було зазначено, що ефективність занять значно зростає, якщо паралельно використовується музичний супровід. Адже за допомогою музики, ритму можна встановити рівновагу в діяльності нервової системи дитини, стримати занадто збуджені темпераменти і розгальмувати загальмованих дітей, врегулювати неправильні зайві рухи. Організація рухів за допомогою музичного ритму розвиває увагу, пам'ять, внутрішню зібраність. Слухання музики на психогімнастиці допомагає дитині увійти в потрібний емоційний стан. Музика посилює емоції і робить яскравішими образні уявлення дітей.
Олена Анатоліївна підготувала та роздала музичним керівникам та колегам-психологам пам'ятки із вправами на розвиток виразності рухів.

Немає коментарів:

Дописати коментар