четвер, 8 грудня 2016 р.

Профілактична робота з метою протидії жорстокому поводженню з дітьми та проявами підліткового насильства

   Профілактику жорстокого поводження з дітьми та проявів підліткового насильства у навчальних закладах рекомендується спрямувати на:
·        формування ідеї толерантності, культури миру в сім'ї, громаді, суспільстві;
·        формування відповідального та усвідомленого батьківства;
·        формування життєвої, соціальної, комунікативної компетентності учнів, батьків, вчителів;
·        навчання дітей захисту своїх прав у сім'ї та суспільстві, основам сімейного спілкування;
·        гуманізацію навчально-виховного процесу;
·        перехід до особистісно зорієнтованої моделі навчально-виховного процесу;
·        формування в учителів умінь і навичок розпізнавати й виявляти жорстоке ставлення до дітей і насильство, толерантного ставлення до дітей із різнотипних сімей; майстерності управління собою й ситуацією, умінь вирішення конфліктів раціональним способом;
·        запобігання й боротьбу з наркоманією, палінням, алкоголізмом, проституцією, які є чинниками, що провокують насильство та жорстоке поводження з дітьми;
·        формування гендерної рівності, захист жіночих та дитячих прав у сім'ї та суспільстві.

З цією метою доцільно проводити таку роботу:
З учнями:
- тренінги формування толерантності;
- тренінги спілкування;
- ознайомлення з відповідальністю згідно зі статтями Кримінального кодексу України за різні злочини, скоєні неповнолітніми;
- міні лекції, відео лекторії, бесіди, розповіді, вікторини й конкурси про права дітей;
- залучення дітей у процеси учнівського самоврядування, де вони матимуть змогу брати участь у різних дискусіях, учитися обстоювати свої погляди та поважати погляди інших людей;

З батьками:
-         інформування батьків про проблеми жорстокості та насилля в сім'ї;
-         ознайомлення з відповідальністю за торгівлю людьми, за втягнення дітей у жебракування, за порушення їхніх прав;
-         тренінг батьківських навичок;
-         диспути: «Биття дітей: засіб виховання чи порушення прав дитини?», «Насильство в сім'ї: благо для дитини чи зло?»;
-         лекторії та відео лекторії із зазначеної проблеми;
-         проведення батьківських конференцій «Батьки і діти: шляхи взаємодії»;

З педпрацівниками:
- диспути на кшталт «Що краще в навчальному закладі: демократичний, авторитарний чи ліберальний стиль педагогічного спілкування?»;
- тренінги спілкування;
- тренінги формування толерантності;
- психолого-педагогічні семінари типу «Учителі й учні: мистецтво діалогу»;
- рольові та ділові ігри;
- консиліуми;
- виступи на педагогічних читаннях.

   Педагогічний вплив передбачає використання всіх засобів і прийомів для досягнення виховного результату. У процесі педагогічної взаємодії з дітьми ефективними є такі прийоми педагогічного впливу, які сповільнюють хід негативного розвитку особистості вихованців, сприяють розвитку позитивних якостей, допомагають скоректувати негативну спрямованість емоцій, ставлень, поведінки підлітка.
                                                                                                     Розміщено за матеріалами інтернет-ресурсів

Немає коментарів:

Дописати коментар