
·
формування ідеї толерантності, культури миру в сім'ї,
громаді, суспільстві;
·
формування відповідального та усвідомленого батьківства;
·
формування життєвої, соціальної, комунікативної
компетентності учнів, батьків, вчителів;
·
навчання дітей захисту своїх прав у сім'ї та суспільстві,
основам сімейного спілкування;
·
гуманізацію навчально-виховного процесу;
·
перехід до особистісно зорієнтованої моделі
навчально-виховного процесу;
·
формування в учителів умінь і навичок розпізнавати й
виявляти жорстоке ставлення до дітей і насильство, толерантного ставлення до
дітей із різнотипних сімей; майстерності управління собою й ситуацією, умінь
вирішення конфліктів раціональним способом;
·
запобігання й боротьбу з наркоманією, палінням, алкоголізмом,
проституцією, які є чинниками, що провокують насильство та жорстоке поводження
з дітьми;
·
формування гендерної рівності, захист жіночих та дитячих
прав у сім'ї та суспільстві.
З цією метою доцільно
проводити таку роботу:
З учнями:
- тренінги формування
толерантності;
- тренінги спілкування;
- ознайомлення з
відповідальністю згідно зі статтями Кримінального кодексу України за різні
злочини, скоєні неповнолітніми;
- міні лекції, відео
лекторії, бесіди, розповіді, вікторини й конкурси про права дітей;
- залучення дітей у
процеси учнівського самоврядування, де вони матимуть змогу брати участь у
різних дискусіях, учитися обстоювати свої погляди та поважати погляди інших
людей;
З батьками:
-
інформування батьків про проблеми жорстокості та насилля
в сім'ї;
-
ознайомлення з відповідальністю за торгівлю людьми, за
втягнення дітей у жебракування, за порушення їхніх прав;
-
тренінг батьківських навичок;
-
диспути: «Биття дітей: засіб виховання чи порушення прав
дитини?», «Насильство в сім'ї: благо для дитини чи зло?»;
-
лекторії та відео лекторії із зазначеної проблеми;
-
проведення батьківських конференцій «Батьки і діти: шляхи
взаємодії»;
З педпрацівниками:
- диспути на кшталт «Що
краще в навчальному закладі: демократичний, авторитарний чи ліберальний стиль
педагогічного спілкування?»;
- тренінги спілкування;
- тренінги формування
толерантності;
- психолого-педагогічні
семінари типу «Учителі й учні: мистецтво діалогу»;
- рольові та ділові ігри;
- консиліуми;
- виступи на педагогічних
читаннях.
Педагогічний вплив передбачає використання
всіх засобів і прийомів для досягнення виховного результату. У процесі
педагогічної взаємодії з дітьми ефективними є такі прийоми педагогічного
впливу, які сповільнюють хід негативного розвитку особистості вихованців,
сприяють розвитку позитивних якостей, допомагають скоректувати негативну
спрямованість емоцій, ставлень, поведінки підлітка.
Розміщено за матеріалами інтернет-ресурсів
Розміщено за матеріалами інтернет-ресурсів
Немає коментарів:
Дописати коментар