29 жовтня 2015 року в Смолінському ДНЗ "Ромашка" відбувся спільний семінар музичних керівників та психологів дошкільних навчальних закладів з проблеми "Інтегрована робота психолога, музичного керівника та вихователя".




Увазі учасників семінару було представлено заняття з логоритміки на тему "Казка осіннього листячка" в молодшій групі. Психолог, вихователь та музичний керівник поставили за мету розвивати у дітей позитивне емоційне відношення до навколишнього; удосконалювати психофізичні функції малят, сприяти їх емоційному комунікативному розвитку; активізувати вищу психічну дівяльність дітей засобами розвитку зорової та слухової уваги; тренувати різні види пам'яті малюків; виховувати відчуття ритму; нормалізувати та регулювати темп вимовляння, поєднуючи мову з рухом; вчити дітей рухатись під музику.
Під час обговорення музичний керівник та
психолог представили для ознайомлення план проведення занять з
логоритміки. Як з'ясувалося, лише в двох дитячих садках музичні
керівники в своїй практиці використовують окремі елементи логоритміки.
Для решти цей вид роботи з дітьми виявився інноваційним, проте дуже
цікавим, а тому в подальшому вони обов'язково будуть використовувати
логоритміку в роботі з малюками.
Про завдання музичного виховання з музкерівниками говорила методист РМК Шведенко Л.О. Зокрема, було наголошено на потребі:
- виховувати любов та інтерес до музики;
- збагачувати музичні здібності дітей, ознайомлюючи їх з різними музичними творами;
- ознайомлювати дітей з найпростішими музичними поняттями;
- розвивати навички слухання музики, співу, музично-ритмічного руху, гри на дитячих музичних інструментах;
- розвивати елементарну чутливість, сенсорні здібності, відчуття ритму;
- формувати співочий голос і виразність рухів;
- прищеплювати елементарні співочі та рухові навички;
- розвивати творчу активність у відтворенні характерних образів у іграх, хороводах та ін.
Особливу увагу Людмила Олександрівна звернула на співпрацю музичного керівника дошкільного закладу з батьками вихованців. Така співпраця необхідна для того, щоб спільними зусиллями виховувати дітей вдома і в дитячому садку. А для цього слід подолати педагогічну та психологічну неосвіченість батьків. Така спільна робота дасть змогу кожній сім'ї взяти правильний напрям у вихованні дитини, вихованні любові до музики, розвитку їх естетичних смаків та вподобань.
Методист
РМК Привалова Л.В. звернула увагу як музичних керівників, так і
психологів ДНЗ на доцільність використання психогімнастики в роботі з
дітьми. Оскільки заняття з її використанням за своєю структурою
необтяжливі, цікаві та, окрім того, мають великий вплив на розвиток
малюків, Лариса Володимирівна порекомендувала використовувати елементи
психогімнастики на будь-яких етапах занять з дошкільниками. Завдяки
психогімнастичним вправам діти матимуть змогу подолати бар'єри у
спілкуванні, краще зрозуміти себе та інших, навчаться знімати психічне
напруження, набудуть можливість самовираження.
- виховувати любов та інтерес до музики;
- збагачувати музичні здібності дітей, ознайомлюючи їх з різними музичними творами;
- ознайомлювати дітей з найпростішими музичними поняттями;
- розвивати навички слухання музики, співу, музично-ритмічного руху, гри на дитячих музичних інструментах;
- розвивати елементарну чутливість, сенсорні здібності, відчуття ритму;
- формувати співочий голос і виразність рухів;
- прищеплювати елементарні співочі та рухові навички;
- розвивати творчу активність у відтворенні характерних образів у іграх, хороводах та ін.
Особливу увагу Людмила Олександрівна звернула на співпрацю музичного керівника дошкільного закладу з батьками вихованців. Така співпраця необхідна для того, щоб спільними зусиллями виховувати дітей вдома і в дитячому садку. А для цього слід подолати педагогічну та психологічну неосвіченість батьків. Така спільна робота дасть змогу кожній сім'ї взяти правильний напрям у вихованні дитини, вихованні любові до музики, розвитку їх естетичних смаків та вподобань.


Перед колегами з доповіддю "Музика - дієвий інструмент психокорекції розвитку внутрішнього світу дітей" виступила музичний керівник Смолінського ДНЗ "Ромашка" Шталько О.П.




Олена Анатоліївна підготувала та роздала музичним керівникам та колегам-психологам пам'ятки із вправами на розвиток виразності рухів.
Немає коментарів:
Дописати коментар